Saturday, March 21, 2015

Köpa och sälja på loppis

Om lördagen vill jag väldigt gärna åka en runda till minst en loppis. I dag betade jag av två här i Örebro. Skulle egentligen haft sällskap av min kompis Emelie, men hon var tyvärr sjuk. Men klockan tio stod jag i alla fall utanför Erikshjälpen med ett gäng fyndsugna pensionärer och andra morgonpigga. I morgon gäller det att vi är morgonpigga igen. Då ska vi nämligen sälja saker på en loppis i ABB Arena från kl 10-15. Det ska bli kul och jag hoppas att vi får mycket sålt, så att vi kan köpa nya roliga prylar. Haha! Här är några saker jag fick med mig hem i dag.

Prickiga glas.

Fina fat från Arabia.

En mattpiska att rista mattorna med på torpet.


Gamla krukor kan man aldrig få för många av. Att de är lite slitna tycker inte jag göra så mycket om de är billiga eftersom man ändå ska ha blommor i dem. Den vita kostade 12 kronor, fynd!

No comments:

Post a Comment