Saturday, April 25, 2015

Öl och loppis

När Gustav brygger öl inför midsommarafton passar jag på att handla saker till torpet. Älskar loppislördagar. I dag betade jag av inte mindre än fem olika i Örebro. Erikshjälpen, Bra begagnat x2, Myrorna och en tillfällig bordsloppis i stan.

Tjusiga grytunderlägg som kanske var lite dyra, men jag kunde inte låta bli.

Små kaffeskedar med blått plastskaft. Jag har likadana gafflar och knivar sedan innan.

En stor gryta och en liten gryta. En ungsform och en kapsylköppnare.

Tjusig skål från Gantofta.

Tror detta är ett gammalt cykellyse. Men kanske även kan funka som ficklampa tänker jag.

Och sist men inte minst "The bridge", en fantastisk bricka med Ölandsmotiv. Så att jag inte glömmer var jag har mina rötter. Köpte även ett väldigt fint skåp, men i och med att jag åkte runt på cykel blir det till att hämta i veckan. Bild på skåpet kommer senare!


No comments:

Post a Comment