Thursday, May 21, 2015

Målarkluddarna levererar

Förra veckan var det långhelg igen. Alltså jag älskar att vara ledig. Jag hängde i torpet från onsdag kväll till söndag kväll. Gustav var en sväng i Västerås på torsdagen. Så då rockade jag själv. Det gick bra och jag blev inte mörkrädd. Mitt uppdrag var att förbereda köket inför den stundande målningen.

Städa städa och dricka lite öl.

Spackla spackla.

Skrubba skrubba.

Sätta upp fin tavla vi fått av Gustavs föräldrar. Den föreställer ån i Arboga och har en gång i tiden tillhört Gustavs mormor och morfar, som bodde i nämnda stad under en tid. Lite kul i och med att Arboga inte är allt för långt ifrån oss.

Städa och skrubba lite till. Gick lite väl hårt åt luckorna med starkt rengöringsmedel... ångest. Efter det blev det Grumme för hela slanten. Tur att vi ska måla om luckorna.

På fredagen besökte jag grannarna som var jättetrevliga och på eftermiddagen fick vi 12 ton planteringsjord levererad med lastbil.

12 ton! Bara att börja gräva och plantera.

På fredagkvällen kom ranchägaren a.k.a. min pappa och Inga på besök. Vi åt fisktacos och drack gott.

På lördagen var det hög tid att börja arbeta. Jag och Inga hängde inne på stegen och målade tak och väggar i köket.

Pappa hängde ute på stege bland träden. Gustav klippte gräs och byggde odlingslåda.

Kåv och bröd till lunch!

Sedan fortsatte målandet fram till kvällningen.

Nämen titta här är ju jag. Fullt koncentrerad på min uppgift.

Så här såg köket ut innan vi rört någonting.

Så här ser det ut nu. Bra skillnad va!? Vi tänker måla luckorna i en ljusgrön/lindblomsgrön nyans som vi hittat i en garderob i köket. Det känns kul att kunna ta tillbaka en gammal färg som en gång i tiden varit i köket. Sedan tänker vi att listerna ska bli ljusgrå. När detta kommer att ske är oklart. Men köket känns i alla fall så mycket fräschare nu än innan. Det räcker långt just nu!

No comments:

Post a Comment